۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۸۳۶۶۱
آیت الله بهشتی در گفت وگو با رسا:

جریانات سیاسی در امور درون حوزوی دخالت نکنند| عده ای تنها به فکر منافع خود هستند

عضو جامعه مدرسین نامه آیت الله یزدی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی را موضوعی درون حوزوی دانست و خواستار پرهیز رسانه ها و جریان های سیاسی از دخالت در امور حوزه های علمیه شد.
آیت الله بهشتی

آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه آیت الله یزدی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی، این مسأله را موضوعی درون حوزوی دانست و خواستار پرهیز رسانه ها و جریان های سیاسی از دخالت در امور حوزه های علمیه شد.

وی با انتقاد از سوء استفاده برخی رسانه ها و جریان های سیاسی و ایجاد جنجال در راستای تضعیف حوزه و مرجعیت افزود: حوزه تابع جریانات سیاسی و جوسازی نیست بلکه با مرکزیت مراجع و علما باید مشکلات خود را حل کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که حوزه هیچگاه نباید تحت تأثیر جریانات سیاسی باشد، اظهار داشت: جریان های سیاسی همواره به دنبال مصالح و منافع خود هستند، حوزه باید استقلال خود را حفظ کرده و اگر مشکلی وجود دارد باید با مدیریت بزرگان حل شود.

وی تصریح کرد: جریان های سیاسی نباید در امور درون حوزوی دخالت کنند اما متأسفانه به این موضوع گوش نمی دهند و توجه ندارند؛ دیگران نباید در کار حوزه و مرجعیت دخالت کنند و با سوء استفاده سبب ایجاد جنجال شوند.

آیت الله بهشتی ابراز داشت: مراجع و علمای بزرگوار نیز باید مدیریت کرده و با تدبیر مسائل را حل کنند، باید تدبیری کرد تا اینگونه برداشت نشود که بین مراجع و علما اختلاف و نارضایتی وجود دارد، بزرگان باید این موضوعات را مدیریت کنند تا سبب سوء استفاده دیگران نشود.

ارسال نظرات